23 Mart 2012 Cuma

Cok tavsiye ettigim birkac kitap

Deneyimsiz bir anne adayi olarak basladigim bu yolculuga okudugum kitaplar sayesinde karsima cikacaklara olabildigince hazirlikli ve kendime guvenli bir sekilde devam edebildim. Okudugum pekcok kitap arasindan siyrilan ve son derece faydasini gordugum iki adet kitabi paylasmak istedim.

1. Healthy Sleep Habits Happy Child - Marc Weissbluth

Bu kitap benim ve oglusun hayatini degistirdi desem abartiyor olmam. Dr. Weissbluth'un " Cocugunuza verebileceginiz en iyi hediye hayat boyu surecek saglikli uyku aliskanligidir" felsefesine yuzde yuz katiliyorum. Bebegin beyin gelisiminin buyuk bir kismi uyku sirasinda gerceklestigi icin bu konu benim icin son derece onemli idi. Bu kitap sayesinde bebegin uyku yapisini anlayarak oglusun en saglikli sekilde uyuyabilmesi icin en dogru ortami yaratmayi ogrendim. Bebis icin en uygun uyku saatlerini boylece yakalamis oldum. Bu sayede oglus bes ayliktan itibaren kendi kendine uykuya dalmayi ve sabaha kadar deliksiz uyumayi basardi. Ben de kendisi de her yeni gunumuze uykumuzu almis, zinde bir sekilde baslar olduk.


2. Your Self-Confident Baby: How to Encourage Your Child's Natural Abilities from the Very Start - Magda Gerber:

Yazar Magda Gerber'in "Bebek kendi dogal gelisim surecine birakildiginda, kendine guvenli bir birey olarak buyuyecektir" felsefesi benim oglusu yetistirme sistemimin temelini olusturdugu icin bu kitabi derhal edindim ve bir solukta okudum. Bebegin dogdugu andan itibaren ona nasil bir ortam yaratilmasi gerektigini, onu devamli olarak gozlemleyip, ona guverenerek kendine ozgu problem cozme yetisini gelistirebilmesi icin surekli kendi kendine ogrendigi, kesfettigi bir ortami nasil yaratabilecegimizi anlatiyor. Ustunu giydirmek, yemegini yedirmek, bezini degistirmek gibi gundelik eylemlerin bebege saygi duyularak yapilmasi gerektigini anlatan harika bir kitap. Bu kitaptaki ogretileri mumkun oldugunca Cenk de ben de Bora ile etkilesimimizin esasi haline getirdik.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder